Брак потужностей «Укрзалізниці» через п’ять років може коштувати економіці $5 млрд збитків на рік

У разі не поновлення і не модернізації локомотивного парку залізниці середньорічний збиток для економіки України складатиме від 4,8% ВВП або 5,4 млрд доларів.

Про це свідчать результати економічного дослідження IMF group Ukraine про достатність локомотивних потужностей для вантажних перевезень залізничним транспортом в умовах зростання врожаю і відновлення економіки України до 2023 року.

«Дефіцит потужностей, який виник, порівняно з дешевими залізничними перевезеннями призведе до того, що такі галузі як металургія, аграрно-промисловий комплекс (АПК) і виробництво будівельних матеріалів будуть змушені скоротити обсяги виробництва», – наголошується в повідомленні.

Прогнозується, що потенційний обсяг попиту на ЖД-перевезення, в залежності від динаміки врожайності та енергоємності ВВП, в наступні 5 років може вирости з поточних 339,5 до 393-456 млн тон. Тоді як обсяг потужностей «Укрзалізниці» за вантажообігом зараз знаходиться на спадаючому тренді.

Нагадаємо, як через дефіцит залізничних вагонів на Закарпатті робота асфальтних заводів була під загрозою зриву.